İş Sağlığı ve Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri

Tespit ve öneri defteri, iş yeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından iş sağlığı ve güvenliğin ilişkin yapılan tavsiyelerin, tespit ve diğer önlemlerin yazılı olduğu, seri numaralı, bir asıl olmak üzere iki kopyalı sayfalara sahip olacak şekilde hazırlanan her iş yerine özel hazırlanmış, işverene onaylatılmış bir defterdir.

Tespit ve öneri defteri iş yerinin bağlı olduğu Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüklerine ya da notere her sayfası mühürlenerek onaylatılır.

Her sayfası 1 asıl 2 kopya olmak üzere 3 nüshadan meydana gelen tespit ve öneri defterinde ilk sayfada iş yeri bilgileri bulunmalıdır. İş yeri bilgileri SGK sicil numarası, iletişim bilgileri, iş yeri adresi, işveren ya da sorumlu müdür bilgilerinden meydana gelir.

İnşaatlarda ise şantiye adresine göre defter onayı yapılmalıdır.

Onaylı defterin ön sayfasında iş güvenliği uzmanı ve iş yeri hekiminin bilgileri ve imzasını da isteyebilirler. Defter onayları Çalışma ve İş Kurumu İl müdürlüklerine ücretsiz olarak yapılmaktadır.

İşveren veya iş yeri sahipleri, iş yeri defter, kayıt ve belgelerini ilgili olduğu yılı takip eden yılbaşından başlamak üzere on yıl süreyle saklamak zorundadır. İşverenlerin tespit ve öneri defterlerini de on yıl süreyle saklamaları gerekmektedir.

İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği uyarınca, işverenlerin tespit ve öneri defterlerini her zaman hazır bulundurması gerekmektedir. Bu nedenle, sosyal güvenlik bakanlığı tarafından yapılan denetimlerde tespit ve öneri defteri talep edilebilir. İşverenlerin tespit ve öneri defterlerini on yıl süreyle saklamaları zorunlu olduğundan, bu süre içerisinde tespit ve öneri defterinin bulunmaması durumunda işverene idari para cezası uygulanabilir.

Güncel idari para cezaları için bknz: İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü | İSGGM İdari Para Cezaları (csgb.gov.tr)

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir